My haven shawl

 Oto czarne niebo , które kosztowało mnie dużo, oj dużo cierpliwości. Prucia i liczenia, prucia  i liczenia. Podziewam osoby , które co i rusz takie chusty robią.


My heaven by Patusha - wzór darmowy.Włóczka Drops Lace . Jako podkład beżowa sukienka którą uszyłam z wykroju papavero.


 Dziękuję Edytce z Dzianej baby za pomoc i wsparcie. Jesteś kochana!

 
Jestem ogromnie z niej zadowolona, moja  ci ona !!!



My haven shawl  jak robiłam, piszę to tu bo po jakimś czasie zapomnę, a może komuś się przyda.
Chusta jest robiona  od bordiury.
Narzucamy 23 o. 
Przerabiamy
1 rz.--- 1n, 2razem,  o prawe tak do końca 
2 rz.---  o prawe
Powtarzamy  te 2 rzędy jeszcze raz.  
Następnie schemat  EDGING A  raz, EDGING B 22 razy, EDGING A  raz, EDGING B 22 razy, EDGING A  raz. Po każdym schemacie dla ułatwienia przeciągamy nitkę w innym kolorze przez cały rząd. Lepiej można wtedy policzyć ile się zrobiło.
Kończymy:
1 rz.--- 1n, 2razem,  o prawe do końca
2 rz.---  o prawe
Powtarzamy  te 2 rzędy jeszcze raz.  Oraz 1 rz.  prawe
Zakańczamy, nie urywamy nitki.
Z narzutów nabieramy  oczka 343 o. Po 6 oczek z EDGING  i 7 oczek ze środkowego EDGING A. Przerabiamy
1 rz---. o prawe tylko środek 3 o razem (SK2P)
2 rz.---2 o prawe,2 razem na prawo, o prawe, środek 3 razem, 2 o prawe,2 razem, 2 o prawe.
3 rz---. o prawe.
Powtórzyć rzędy 2 i 3 jeszcze dwa razy. Ma zostać na drutach  269 o .
Następnie robimy wzór  MAIN PATTERN 2 razy.
Następnie:
1 rz---. 2 o prawe,2 razem na prawo, o prawe, środek 3 razem, 2 o prawe,2 razem, 2 o prawe.
2 rz.--- o prawe.
Aż do 13 o na drucie .wtedy
2 o prawe, 2 razem( k2 tog), 2 razem (ssk), 3 razem ( SK2P) , 2 razem (ssk), 2 o prawe =8 o.
Te oczka zeszyć.

 I jeszcze pytanie : kiedy ta zima się skończy? 

Komentarze

  1. Cudo !
    Jest po prostu idealna :-) Piękna, delikatna i w idealnym kolorze :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczna mgiełka-:)podziwiam za cierpliwość,fajnie ,że dałaś opis ale wątpię bym sobie z nią poradziła a bardzo mnie zachwyciła.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Delikatna jak pajęczyna! Cudeńko po prostu!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczna :)
    Nie mogę oderwać oczu...

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękna!!!
    Podziwiam za cierpliwość bo wyobrażam sobie ile pracy musiałaś w nią włożyć:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Delikatna, cudowna, widać, że misterna robota, podziwiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Prześliczna, podziwiam Cię za cierpliwość :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chusta wygląda cudnie :) sukienka też mi się podoba :)) pozdrawiam cieplutko Viola

    OdpowiedzUsuń
  9. Napracowałaś się ale warto było, chusta jest piękna:)
    Pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudna chusta :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczna!!!!jestem zachwycona:)))
    Pozdrawiam:DD

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudna! Zwiewna, delikatna, elegancka coś wspaniałego!

    OdpowiedzUsuń
  13. Idealna chusta - piękna, elegancka, cieniutka - podziwiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Waauw!!! amazing and beautiful handmade!! kind regards mieke

    OdpowiedzUsuń
  15. wow jaka cienizna, podziwiam i gratuluje:)))

    OdpowiedzUsuń
  16. cudowna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. o rany jaka cienizna!! wygląda super pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudna i taka delikatna ;o)

    OdpowiedzUsuń
  19. Chusta jest zachwycająca! Delikatna jak pajęczynka. Uwielbiam takie rzeczy. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepiękna i sukienka super :)))

    OdpowiedzUsuń
  21. Wiedziałam, że sobie sama świetnie z tą chustą poradzisz! Cudna jest w czerni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku to nie byłam pewna czy ją skończę, ale sie udało.Jeszcze raz dzięki.

      Usuń
  22. Zima już ponoć niedługo ma się kończyć, a chusta mnie powaliła - toż to pajęcza sieć, nie do odtworzenia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponoć , a u mnie wciąż sypie , a wcale w górach nie mieszkam!

      Usuń
  23. wspaniała :) i podziw za to że czarna, wiem jak trudno ten kolor się dzierga :)

    OdpowiedzUsuń
  24. przepiękna,chyba też sobie taką sprawię,pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  25. Niesamowita chusta, jestem pełna podziwu :))

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękna, nie oddaj jej nikomu :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  27. cudna! też mam ten wzór w kolejce, dzięki że mi o nim tak pięknie przypomniałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękny, wygląda bardzo delikatnie

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo podoba mi się wzór. Zastanawiam się, czy można na podstawie wzoru na chustę zrobić szal. Musiałabym chyba zacząć robić go od wzoru podstawowego (main pattern) a na końcu zrobić bordiurę i przyszyć. Czy dobrze kombinuję?

    Pozdrawiam, Krysia.

    OdpowiedzUsuń
  30. Może prościej byłoby zrobić najpierw bordiurę i z niej nabrać oczka na wzór podstawowy. Z bordiury łatwo nabiera się oczka. Szal byłby bardzo ładny. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo dziękuję za pomoc, spróbuję przeliczyć ilość potrzebnych powtórzeń schematów bordiury A i B. Widzę na schemacie, że oczka przerabia się również na lewej stronie. Czy symbol "/" (2 o. razem na prawo) oznacza to samo po lewej stronie roboty?
    Pozdrawiam, Krysia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, bordiura A będzie szła prosto, bordiura B to zakręt, wzór birdiury nie ma typowo lewej strony, cały czas trzeba robić według wzoru jakby się robilo na prawej stronie. Czyli te dwa razem zawsze tak samo. Pozdrawiam:)

      Usuń
  32. piekna praca...pozwolisz ze bede tu zagladac, podoba mi sie tu wszystko

    OdpowiedzUsuń
  33. Uff, ruszyłam w końcu po kilku nieudanych próbach skończonych wywaleniem robótki. Uparłam się, by zrobić czarny szal a dysponuję tylko cieniutkim moherem w tym kolorze. Bordiura już mi wychodzi, zastanawiam się nad dalszą częścią robótki a mianowicie zakończeniem - bordiurę kończącą szal będę musiała bowiem przyszyć. A może lepiej zrobić bordiurę z połówką szala, potem drugi raz to samo i przyszyć jako dwie połówki? Tylko czy szew w środku szala nie będzie rzucał się w oczy?

    Serdeczności, Krysia.

    OdpowiedzUsuń
  34. Może zamiast przyszywania połączyć końcówke szala z bordiurą tym sposobem?http://drutpomocniczy.blogspot.com/2011/07/zakonczenie-robotki-przy-pomocy-3.html - na jednym drucie bordiura , a na drugim szal. Warto coś takiego wypróbować. Jak skończysz to pochwal się!

    OdpowiedzUsuń
  35. Dziękuję za pomoc, zabrałam się do roboty. Napiszę, czy dałam radę skończyć.
    Krysia

    OdpowiedzUsuń
  36. Udało się, szal zrobiony. Wyszedł mi za długi bo po zblokowaniu ma 230 cm na 80 szerokości. Ponieważ robiłam z moheru nie miałam odwagi zmniejszyć. Już traciłam nerwy przy pruciu jednego rzędu po wykryciu błędu więc dałam sobie spokój. Bardzo dziękuję za pomoc, bez niej bym nie zaczęła. Szczerze mówiąc mam ochotę zrobić drugi, tym razem z normalnej, gładkiej włóczki.

    Serdecznie pozdrawiam, Krysia.

    OdpowiedzUsuń
  37. Gratulacje !! Z ciekawością i przyjemnością oglądnęłabym twój szal. Może gdzieś go umieścisz i dasz namiary?Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Pochwaliłam się nim na moim ulubionym forum ogrodniczym
    http://forumogrodniczeoaza.pl/index.php/forum/23-rekodzielo/102817-druty?start=18

    Słonecznego dnia, Krysia.

    OdpowiedzUsuń
  39. Krysiu cudo stworzyłaś! A ten szal granatowy to mnie zachwycił. Co to za wzór?Pozdrawiam serdecznie!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  40. Autorką wykorzystanego wzoru jest Larisa Valeeva, udostępniła go za darmo na stronie RAVELRY. Robiona nim chusta ma nazwę "Pineapple Delight Shawlette". Jej autorstwa jest również prześliczny wzór w róże, chcę się za niego zabrać ale czeka na jesień. Teraz mam ogród pod opieką, brak mi czasu. No, chyba że będzie nadal lało.
    Dziękuję bardzo za miłe słowa, słonka życzę, Krysia.

    OdpowiedzUsuń
  41. Podziwiam, z zachwytu brak mi słów. Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  42. co oznacza V wschemacie z jednego oczka dwa prawe i lewe cz tak?

    OdpowiedzUsuń
  43. Dwa prawe zobacz tu - http://www.youtube.com/watch?v=CN7EXNCtyUE.

    OdpowiedzUsuń
  44. Dziękuje serdecznie a jeszcze zapytam co znaczy turn work w schemacie A rząd 4

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odwróć robótkę. Przerabiasz tylko tyle oczek co we wzorze, nie do końca, obracasz robótkę i robisz dalej. Część oczek nie zostaje przerobiona. Pozdrawiam:)

      Usuń
  45. przepraszam ze zawracam glowe ale jeszcze mam pytanie gdy zaczynam nabieranie 23 oczka to zaczynam od narzutu ale czy przed narzutem robie oczko brzegowe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma oczka brzegowego, robisz dokladnie tak jak podaje wzór.Narzut, a później reszta wzoru.

      Usuń
  46. Dzieki wlasnie sprobowalam na probe no i wyszlo mi schemat A dzieki serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Jeszcze sie zastanawiam patrzac na schemat i opis to jest to V mowilas ze to jes te prawe i lewe z jednego oczka to wiem tak zrobilam Ale w opisie jest (K1,P1) into yo ,to nie znaczy ze musze zrobic narzut ?bo na schemacie nie ma narzutu zaznaczonego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To znaczy, że te oczka robisz z narzutu , który zrobiłaś w poprzednim rzędzie.

      Usuń
  48. O tak to już jestem pewną że dobrze robię dziękuję .

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Na drutach

Nietoperz czarny "toto"